Sembang Sembang Bowling

Thursday, February 18, 2010

#10 Kamus PayDay Bowling League

Untuk pelawat-pelawat sekalian.... iols nak clarify uols sekalian alam beberapa istilah yang iols guna dalam blog ni... bukan apo.. takut uols fenin-fenin nanti! Kalu MekBowling fenin-fenin tak per sebab tu fenin-fenin rezeki.. buatan orang la katakan, x gitu MekBowling?.... hahaha cak arrrr!

Bowlaholics = Orang yang main boling sekurang-kurangya sekali seminggu (5 games minimum). Depa nie dalam kepala otak tu sentiasa duk nampak bola bowling, pin bowling, lorong bowling dan orang yang kerja kat kaunter bowling! research paper ke equipment lab ke semua dah jadi perkara nombor n+1. (tak per ke statement cam gini?.... hahaha... lariikkkkk)

Contoh ayat: Semua bowlaholics dijemput untuk menyertai Liga Boling Pay-Day 2010.

Hooker = Pemain yang menggunakan kaedah hook sewaktu melakukan balingan (uols jangan silap lak... kami bukan yang jenis meniaga di lorong-lorong gelap tu... sesuatu kan!).

Contoh ayat: Malam ni saya menjemput hookers sekalian alam untuk bermain di Megalanes.

Spinner = Pemain yang menggunakan kaedah spin untuk melakukan lontaran. Biasanya golongan ni golongan putar alam... wakakaka! dush! dush!

Contoh ayat: Teknik balingan spinner yang betul adalah seumpama pusingan dram mesin basuh. Betul ke Azrul?

Straiter = Hahahaha ini yang men baling bola lurus jer! Depa nie semua luruih-luruih. Tapi baling x kena-kena gak. Amacam? Straighter ni boleh join ke liga nie? dengar ura-ura depa tak leh join... x tau la. Maybe MekBowling ke atau Ketua Penajaan AED281 boleh tolong jelaskan.... huhuhuhu

Contoh ayat: En. Aziz (Bukan nama sebenar) masih ragu-ragu untuk menyertai liga ini kerana beliau seorang straiter. --> Ayat ini tidak berkenaan dengan yang hidup mahupun yang telah mati.

Sekian, untuk hari ni! Gelak-gelak gak tapi kerja mahu beres!

Selamat berbowling :)


3 comments:

MekBowling said...

Wahhhhh!! Kellassss mekkk!!!
nak termeninggal mek baca posting ni!! gelakkk besar!!

PJH_Tornado said...

hahaha... loqlaq la Mek sorang nie.. iols pening wat paper yang x siap2... tue melalut tu

Scewebmaster said...

Erm mcm2 la hgpa ni